Dzień matematyczny u „Żeglarzy”
Królowa nauk. Tak. Matematyka. „Żeglarze” bardzo lubią wszelkie aktywności, zwłaszcza matematyczne. W tym tygodniu dzieci zostały podzielone na trzy zespoły. Najpierw kolejno odliczały 1,2,3, a potem ich zadaniem było połączyć się w grupki. Jedynki do jedynek, dwójki do dwójek, a trójki do trójek. Każdy zespół miał do przejścia trzy etapy-zabawy. W każdej zabawie kluczową rolę odgrywała kostka matematyczna, miękka, z oczkami. Każdy miał swoją.
Pierwszy etap polegał na tym, że każdy z uczestników, po kolei wyrzucał swoją kostkę, na swoim dywaniku. W zależności, ile oczek wypadło na kostce, tyle kubeczków stawiał na swoim dywaniku. Zadaniem uczestników było zbudowanie wieży z kubeczków.
Drugi etap polegał również na wyrzucaniu kostką na swoim dywaniku, ale tym razem, dzieci miały na talerzykach papierowych, kwadraty. Zadaniem ich było pozbycie się z talerzyka jak największej ilości kartoników i ułożenie na swoim dywaniku.
Trzeci etap natomiast polegał na układaniu darów Froebla. Ile oczek wypadło na kostce, tyle darów dzieci układały na dywaniku. Potem oczywiście były próby liczenia, kto ma więcej.
Nie było przegranych. Wszyscy wygrali. Każda grupa nagradzała brawami grupę kolejną i na odwrót. Zabawa była długa, ale uśmiechy dzieci, najcenniejsze.
[modula id=”126545″]