Podstawową formą aktywności dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa – także zabawa ruchowa i muzyczna. Wprowadza ona przedszkolaka w świat sztuki i jednocześnie rozwija sferę motoryczną poprzez mowę czy poczucie rytmu, improwizację oraz inne elementy muzyki. Wspólny śpiew, gra na instrumentach, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem i tańce rozwijają w dziecku poczucie wspólnoty, zwiększają dyscyplinę i poczucie odpowiedzialności oraz umożliwiają tworzenie podstawowych więzi społecznych. Zajęcia muzyczne pozwalają odkryć temperament i osobowość dziecka, uwrażliwiać na samoocenę. Oprócz muzyki i ruchu następnym elementem było wprowadzenie rekwizytu jakim jest chusta. Zauważyłyśmy, że ruchy dzieci zaczęły być płynne. Taka zabawa zaczęła wyzwalać ich kreatywność. Same zaczynają tworzyć własne interpretacje ruchowe. Widząc kreację własnej osoby, wykorzystałyśmy ruch i chusty aby przygotowywać „Żeglarzy” do przywitania gości z Ukrainy, Białorusi oraz Rosji. Zabawie towarzyszyła muzyka i taniec przy białoruskiej melodii ludowej zespołu „Kalinka”.