Sami wybierali zabawy i ćwiczenia na to zajęcie. Sami dobrali kolory kubeczków. Sami przygotowali pomoce. „Żeglarze” lubią zajęcia z kodowaniem…Dzięki zabawom z „robocikiem” na dużej macie dzieci utrwalają kierunki, ćwiczą przeliczanie, próbują się dogadać, gdy pracują w zespołach ( i to czasem niewykonalna część zajęć)… Sami decydują o zapisie skryptów, odkodowują szyfry, wyznaczają start i metę. Na zajęciach pokazali ulubione „Słoneczko zaszło” – wersję z państwami – sąsiadami Polski – z małą kropką, przesuwaną zgodnie z komunikatem i tę bez pomocy kropki – tylko oczy szukają kierunku… I jeszcze było małe sudoku – ustawienie kubeczków tak, by nie powtarzały się kolory na planszy. I „Samotnik” – najprostsza wersja… I nikt się tak naprawdę nie pokłócił przy zadaniu w parach…Wiemy już, że czas na większe plansze i oś symetrii… A potem na prawdziwe roboty do programowania…
Dziękujemy Rodzicom za liczne przybycie! Zdjęcia z zajęć wykonał Tata Ani Charkiewicz – dziękujemy!