Przyszedł czas, by „Marynarze” poznali małą matę z prostym układem współrzędnych…Biorąc udział w kolejnym projekcie edukacyjnym wspólnie z Uczymy Dzieci Programować zorganizowanym na 100 lecie Niepodległości Polski, musieliśmy realizować zadania wg specjalnego programu. A jaka świetna była zabawa! Pierwszego dnia układaliśmy białe i czerwone kwiatki dla Polski, potem – w puste miejsca – godła. Przyjrzeliśmy się dokładnie orłom, ich piórom, koronie (każda dziewczynka chce mieć taką)… Powtórzyliśmy nasz wierszyk o fladze, każdy sam ułożył flagę Polski.
Następnego dnia rozmawialiśmy o sąsiadach Polski – wymyśliliśmy, że sąsiedzi – to nasi wolontariusze, którzy mieszkają gdzieś daleko, w innych krajach, ale Polskę wybrali sobie na cały rok. Dokładnie obejrzeliśmy flagi i napisy państw wolontariuszy (niektórzy rozpoznali w napisach pojedyncze litery!). Ciocie pokazały, gdzie leżą ich kraje…Na koniec – zaśpiewaliśmy piosenkę o marynarzu (bo ciocia Raquel lubi ją bardzo)…
Trzeciego dnia mieliśmy dwie gry: w jednej – trzeba było dopasować do siebie kształty liści i kolory (trudna, wbrew pozorom) i druga – zamienialiśmy nakrętki na kubeczki w określonym kolorze… I tu daliśmy popis fantazji! Kolory – najlepiej każdy inny! I chmurki i woda i co się da! Zrobiliśmy żaglówkę – dla wszystkich przedszkolaków w Polsce!