„Żeglarze” kodują „po nowemu”… Nie z dużą planszą, nie z kubeczkami, tylko z krzesełkami!Uczymy się nowej formy zabawy w programowanie. Rozszerzamy umiejętności. Ale po kolei: rozpoczęliśmy łatwą zabawą odtwarzającą znany układ 9 pól na planszy. Niby to samo, a z krzesłami jednak inaczej. Bardzo mocno pracuje tu wyobraźnia przestrzenna. Zadanie proste – przejście od startu do mety z jednym warunkiem – po drodze trzeba pogłaskać misia! A potem warunków było coraz więcej: przejść tak, by po drodze pozbierać i przynieść misiowi ciasteczka! Kilkakrotna zmiana miejsc misia, ciasteczek, startu i mety nie utrudniła zadania. Dzieci poradziły sobie świetnie! Zaraz przyszła więc kolej na duże utrudnienie: wprowadzenie dodatkowych 3 krzeseł. Liczyliśmy więc krzesła do 12… I pojawiły się ule – z pszczołami, obok których przechodzić nie wolno! I trzeba było pomyśleć, jak rozmieścić te ule… Udało się, bo wspólnymi siłami wszystko się uda! Teraz dostaniemy plansze z 12 polami!